0

Ateities mokykla: žinoti nebūtina, reikia mokėti „googlinti“?

rugsėjo 11, 2015 Švietimas, Vaikų ugdymas

Ateities mokyklos vizionieriai sako, kad vaikai turės mokytis mažiau faktų, kuriuos galima susirasti, ir kad reikia mokyti vaikus naudotis kompiuteriu bei kūrybiškumo.
„Ateities mokykloje mažės informacijos pateikimo, nes vis daugiau žmonių susiranda informaciją, kada jiems reikia ir kur jiems reikia – „Google“, „Wikipedia“, „Yutube“ ar dar kur nors“, – teigia švietimo konsultantas Aurimas Ražanauskas. Ekonomistė Aušra Maldeikienė laikosi kitokios nuomonės: „Faktai visada buvo nesunkiai surandami, kas žinojo, kur jų ieškoti. Tačiau mokykla turi išmokyti vaiką vertinti faktą, o faktas visada yra vertinamas kontekste.“
Viešosiose diskusijose sutariama – šiandieną reikalinga modernesnė mokykla, gebanti prisitaikyti prie naujų iššūkių ir ugdanti gebančius prie tų iššūkių prisitaikyti vaikus. Švietimo sistemą vis bandoma kaip nors reformuoti, pamažu atmetami metodai, sėkmingai išmokę ir išugdę ne vieną kartą.
Apie tai, kaip turi keistis mokykla, dar daugiau idėjų turi vaikų tėvai. Praėjusių metų rudenį Lietuvos tėvų forumo pirmininkas Audrius Murauskas teigė, kad mokiniai neturi būti egzaminuojami.

google-algorithm

„Viena iš mūsų veiklos prioritetinių sričių – egzaminų turi nelikti. Klausimas: ką dabartiniais brandos egzaminais tikriname? Geriausiu atveju – žinias ir šiek tiek – gebėjimus. Šiandien kalbame ir pabrėžiame tai, kad vaikų kūrybiškumas turi būti ugdomas. Kiek kūrybiškumo matome egzamine?, – svarstė A. Murauskas.
Jo teigimu, verta pagalvoti ir apie pažymių mokykloje atsisakymą, nes pažymiai esą skatina konkurenciją ir trukdo bendradarbiauti.

google-adwords
Mažiau žinių, daugiau kūrybos
„Ne diplomas ir ne konkrečios žinios bus ateities garantas dabar pradedantiems, o ir baigiantiems mokyklą. Technologinio perginklavimo amžiuje, kai robotai keičia žmones daugelyje sričių, gebėjimas būti kūrybingiems bus esminė savybė, kuria šiandien mūsų švietimo sistema tinkamai nesirūpina.
Jau šiandien keičiasi supratimas apie raštingumą. Neužtenka mokėti skaityti ir rašyti: raštingas dabar reiškia ir gebėjimą naudotis kompiuteriu. Ateityje raštingo žmogaus samprata tik plėsis, gali būti, kad programuoti mokysim jau pagrindinėje mokykloje. Mokymosi procesas nebėra tik žinių susiurbimas ir atkartojimas“, – viename savo komentare rašė Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) prezidentas Robertas Dargis.
Švietimo konsultantas A. Ražanauskas sako, kad po 10 metų mokykloje bus pereita prie didesnio kiekio praktinių užduočių ir dalykų integravimo. „Galbūt seksime suomių pavyzdžiu, kurie atsisako dalykų, imasi praktinių užduočių, projektų, kad moksleiviai įsitrauktų  į savo bendruomenių gerinimą, bendradarbiavimą. Artės verslo, viešojo sektoriaus ir švietimo ryšys. Taip pat, mano manymu, ateities mokykloje mažės informacijos pateikimo, nes vis daugiau žmonių susiranda informaciją, kada jiems reikia ir kur jiems reikia – „Google“, „Wikipedia“, „Yutube“ ar dar kur nors“, – svarsto A.Ražanauskas.
Šaltinis: psichika.eu

© 2015, viršaitis. All rights reserved.

Palikite atsiliepimą

Jūs turite būti prisijungęs komentavimui.