0

Medžių kirtimas Girulių miške yra didesnis nuostolis gamtai nei jūroje neseniai išsilieję teršalai

gruodžio 31, 2020 Vakarų Lietuva

Radvilė Rumšienė, LRT.lt

Uostamiestyje netyla kalbos apie šiomis dienomis vykdomi medžių kirtimo darbus Girulių miške. Šio miško išsaugojimo klausimas gyventojams ypač svarbus – daug klaipėdiečių priešinasi planams šiame miške plėsti geležinkelyną, tad prasidėję darbai kelia nerimo.

Internete žaibiškai pradėjo plisti žinia apie Girulių miške vykdomus medžių kirtimo darbus. Nuotraukomis, kuriose užfiksuotas medžių „šienavimo“ procesas pasidalijo mokslininkas Sergejus Oleninas.

„Vakar buvau miške ir pamačiau visai netyčia. Tai yra mano pamėgta pasivaikščiojimų vieta. Eidamas keliu palei geležinkelį Giruliuose pamačiau kirtimą“, – trečiadienį pasakojo Klaipėdos universiteto Jūros tyrimų instituto vyriausiasis mokslo darbuotojas dr. S. Oleninas.

Pamatęs vykstančius darbus ekologas iš pradžių teigė pamanęs, kad vykdomi tiesiog sanitariniai miško valymo darbai, bet eidamas toliau pamatė, kad kirtimas tęsiasi ilgame ruože. Medžiai greta bėgių išguldyti maždaug 15–20 metrų atstumu.

Žingsniuodamas tolyn S. Oleninas pamatė ir plušančius darbininkus, tad jų ir paklausė, kokie čia vykdomi darbai. Žmogui buvo paaiškinta, kad medžiai šalia bėgių bus iškertami 50 metrų atstumus ir neva prasidės Europos Sąjungos lėšomis finansuojami darbai.

„Supratau, kad tai ne koks sanitarinis valymas, o prasidės numatyta plėtra. Tikriausiai tai tik darbų pradžia“, – mintimis dalijosi S. Oleninas.

Įvertinęs darbų mastą, kurį pamatė savo akimis, mokslininkas akcentavo gamtai padarytus nuostolius ir jų dydį.

„Šių dienų kontekste vertinant, tai šiais darbais padarytas didesnis nuostolis gamtai nei šią savaitę išsiliejusi nafta Būtingėje“, – apibendrino S. Oleninas.

Girulių miškas – jautri teritorija

Pašnekovas neslėpė, kad Girulių miškas yra bet kokie šiuo metu čia vykstantys procesai yra atidžiai stebimi klaipėdiečių – daug žmonių priešinasi numatomiems geležinkelių plėtros planams būtent šiame miške. Tą atskleidė ir vykdyta klaipėdiečių apklausa, kurioje nepritarimą Melnragės—Girulių miške plėsti Pauosčio kelyną išreiškė apie 15 tūkst. gyventojų.

„Ypač dabar šiame miške daug žmonių. Tai yra vienintelė vieta, kur klaipėdiečiai gali praleisti laiką gamtoje, pasivaikščioti“, – akcentavo mokslininkas.

Po socialiniuose tinkluose išplitusių nuotraukų netruko atsirasti klaipėdiečių komentarų. Nemažai žmonių taip pat įtarė grėsmė, jog pradedami darbai, kuriems žmonės smarkiai priešinasi.

„Košmaras“, – kai kurie komentatoriai taip sureagavo į nuotraukose užfiksuotus vaizdus.

Kiti žmonės teigė manantys, kad atliekami darbai – ne geležinkelyno plėtra, o jau minėtas apsauginės zonos valymas, tačiau kritikos žėrė tiek miesto valdžiai, tiek bendrovei „Lietuvos geležinkeliai“, jog apie numatytus procesus jautrioje zonoje gyventojai nėra informuojami.

Sulaukė aplinkos ministro dėmesio

Situacija ir vykdomais darbais susidomėjo ir aplinkos ministras Simonas Gentvilas. Užklausas dėl vykdomų darbų ministras teigė pateikęs ir oficialioms institucijoms.

Anot S. Gentvilo, paaiškėjo, kad šiuo metu bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ miške vykdo geležinkelio apsaugos zonos valymo darbus.

„Jie turi teisę darbus vykdyti tik 20 metrų nuo bėgių. Dabar vykdome patikrinimą ar nekerta daugiau“, – teigė aplinkos ministras.

Numatoma, kad patikros procesas užtruks apie porą dienų.

S. Gentvilas tvirtino, kad Girulių miško klausimas šiuo metu yra ypač jautrus ir akcentavo gyventojų informavimo svarbą.

„Lietuvos geležinkeliai“ supranta kokį ažiotažą kelia jų planai plėsti geležinkelio kelyną, tad komunikacija turėtų tai įsivertinti“, – pastebėjo aplinkos ministras.

Jis taip pat pabrėžė, kad jau nuo šio pavasario tam tikrose teritorijose, kur bus išduodami leidimai kirsti medžius, turės atsirasti informaciniai stendai apie vykdomus darbus, jų pobūdį ir pan.

„Lietuvos geležinkeliai“ darbai su geležinkelio plėtra – nėra susiję

Vis dėlto, tvirtinama, kad nerimauti nereikėtų – Giruliuose geležinkelynas esą nėra plečiamas.

Bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ komunikacijos direktorius Mantas Dubauskas informavo, kad Giruliuose vykdomi geležinkelio apsaugos zonos valymo darbai.

„Jie niekaip nėra susiję su plėtros planais Giruliuose, nes „LTG Infra“ šiuo metu tokių planų nesvarsto“, – dėstė M. Dubauskas.

Pasak jo, geležinkelio apsaugos zonos valomos visoje Lietuvoje, šiemet iš viso suplanuota sutvarkyti 207 km ruožų.

Teigiama, jog šiuo metu Giruliuose valomi traukinių eismui pavojų galintys kelti medžiai ir krūmai.

Aiškinama, kad visi darbai atliekami „LTG Infra“ valdomame sklype, geležinkelio apsaugos zonoje – 20 metrų nuo bėgių joje negali būti jokių želdinių, o dar 25 metrais toliau valomi tik pavojų saugiam eismui keliantys želdiniai.

„Lietuvos geležinkelių“ atstovas Tomas Digaitis aiškino, kad šiuo metu Giruliuose, judant Vilnius–Klaipėda kryptimi, kairėje pusėje tvarkoma 3 km ilgio atkarpa, dešinėje – 6,8 km bendro ilgio kelios atkarpos.

Visi darbai esą atliekami pagal Valstybinių miškų urėdijos parengtą miškotvarkos projektą geležinkelio apsauginiams želdiniams.

T. Digaitis pastebėjo, kad dėl darbų Giruliuose bendrovė prieš pusmetį yra informavusi ir Klaipėdos miesto savivaldybę, o vykdant darbus yra atsižvelgta į miesto savivaldybės rekomendacijas.

Taip pat akcentuojama, jog tai yra mažos apimties darbai, niekaip nesusiję su visuomenėje aptariamu Girulių plėtros projektu.

„Kaip anksčiau šį mėnesį informavo „LTG Infra“, didelės apimties plėtros projektas Giruliuose šiuo metu nėra svarstomas, šiuo metu pradedamos alternatyvios geležinkelių plėtros Klaipėdoje studijos“, – dėstė T. Digaitis.

© 2020, viršaitis. All rights reserved.

Palikite atsiliepimą

Jūs turite būti prisijungęs komentavimui.