0

Vietoje automobilio – lietuviškas elektrinis velomobilis?

spalio 12, 2011 EKO, NAUJIENOS

Lukas Pileckas //
Dviratį minti per sunku ir per šlapia? Automobilis Jums veikiau našta nei komfortiško gyvenimo simbolis? Bet suprantate, kad į darbą vis tiek teks kažkaip nukeliauti. Lietuviai, hibridinio elektrinio velomobilio kūrėjai įsitikinę: jau netolimoje ateityje bus pradėta masinė elektrinių velomobilių gamyba. Žinoma, jei tautiečiams 30–40 tūkstančių litų už miestui skirtą transporto priemonę neatrodys per daug.

elektinis lietuviškas velomobilis

Truputi istorijos…

Pirmasis velomobilio modelis buvo pradėtas gaminti Lietuvoje XX a. pabaigoje, tačiau keičiantis politinei situacijai išgabentas į Vokietiją, kur buvo laikomas didžiąją laiko dalį iki pat XXI a. pradžios. Vėliau  buvo perkeltas į Portugaliją, kur buvo patobulinta velomobilio išorė bei važiuoklė, įmontuotas elektros variklis. Jis tapo hibridine, patvaresne, greitesne transporto priemone ir susilaukė didelio dėmesio iš vietinės žiniasklaidos bei valdžios atstovų. Po kiek laiko modelis pervežtas į Ispaniją, kur šiuo metu ir yra įkurta gamybinė bazė. Gamykla veikia nuo 2009 metų pietų Ispanijos regione.

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/281896_248878941800175_168837399804330_845129_8270436_n.jpg

Pritaikys lietuviškai žiemai

Praėjusį savaitgalį prie ryškiai geltono, išskirtinio dizaino elektrinio velomobilio viename sostinės prekybos centrų būriavosi smalsuoliai. Nors „RJK Ecological Car“ surinkta transporto priemonė dar nebaigta gaminti – liko patobulinti interjerą bei technines charakteristikas, ne vienas ją jau pasimatavo: skubėjo įsiamžinti prie vairo, klausinėjo, kuo, be to, kad įdomiai atrodo, ji skiriasi nuo įprastų transporto priemonių, aiškinosi technines galimybes.

„Kol kas mūsų kūrinys dar nebaigtas. Trūksta apie pusantro mėnesio. Turime pritaikyti techninius sprendimus lietuviškai žiemai, nes prieš tai ši transporto priemonė važinėjo Portugalijoje, kur, tarkim, akumuliatorių saugojimas nuo šalčio nebuvo aktualus“, – Alfa.lt pasakojo Paulius Kuodis.

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/282021_248879335133469_168837399804330_845130_5241629_n.jpg

Gerokai paplonins piniginę

Kada Lietuvoje galėtų prasidėti masinė gamyba, P. Kuodis kol kas neprognozuoja. Elektrinių velomobilių surinkimas bus organizuojamas pagal paklausą. Jei užsakymai Lietuvoje ir užsienyje bus vienetiniai, velomobilius surinkinės pora žmonių. Tačiau, jei poreikis bus didelis, bus suorganizuota didesnio masto gamyba.

„Iš esmės kiekvieną velomobilį galėsime pritaikyti prie kliento poreikių. Pradedant spalva, baigiant salono interjero išdėstymu, pritaikymu ūgiui. Pagal tai ir kitus techninius sprendimus spręsis ir kaina, kuri greičiausiai svyruos nuo 30 iki 40 tūkstančių litų“, – tvirtino P. Kuodis.
Didžiausią kainos dalį sudaro kėbulas ir elektrinė velomobilio dalis.

elektinis lietuviškas velomobilis

Skirtas tik miestui

„RJK Ecological Car“ pateikia keletą aspektų, kuo elektrinis velomobilis pranašesnis už kitus:

Už dviratį ir motorolerį elektrinis velomobilis komfortiškesnis: galima keliauti bet kokiu oru, nereikia minti pedalų.

Yra 2 arba 3 sėdimos vietos. Jeigu keliauja du žmonės, telpa iki 200 litrų bagažo.

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/313764_274894242531978_168837399804330_938909_1266161882_n.jpg

Draugiškas gamtai.

Nereikia keisti tepalų, o tai reiškia, kad nebus ir dėmių nuo tepalo, ir specifinio kvapo. Kalbant apie kvapus, neliks ir degalų kvapo.

Transporto priemonė nesukelia didelio triukšmo, todėl padidėja saugumas: daug geriau girdisi kiti eismo dalyviai.

Degalai vis brangsta, tad elektriniu velomobiliu keliauti pigiau nei automobiliu. Akumuliatorių galima įkrauti iš buitinės paskirties elektros lizdo (110–230 V). Akumuliatorių įkrovimo laikas trunka nuo 30 minučių iki 8 valandų – priklausomai nuo akumuliatorių tipo bei jų kiekio ir naudojamo įkroviklio galingumo. Netikėtai pasibaigus elektros energijai, iki artimiausios įkrovimo vietos galima numinti pedalais.

Žinoma, kojomis varyti apie 200 kilogramų sveriantį aparatą, kuriame sėdi dar kokio pusantro šimto kilogramų du žmonės, gali pasirodyti menkas malonumas. Ypač judriose miesto gatvėse.

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/308983_274894325865303_168837399804330_938910_669121517_n.jpg

Pardavinės visame pasaulyje

„Kalbant apie mūsų produkto gamybą – planuojama masinė gamyba ir pardavimas visame pasaulyje. Techninių duomenų tobulinimas ir pretendavimas į automobilių klasę yra mūsų prioritetinis uždavinys“, – artimiausius planus atskleidė vienas iš elektrinio velomobilio kūrėjų Saulius Juozėnas.

Tačiau žvelgiant į elektromobilio technines charakteristikas, liūdnokai nuteikia leistinas oficialus greitis. Mažai kuro vartojančius, negalingus, motorolerius kelionei po miestą pasirinkę žmonės dažnai skundžiasi 45 kilometrų per valandą greičio riba.

„Važiavimas miesto gatvėmis man sukelia nemažai neigiamų emocijų. Kadangi automobiliai juda kur kas greičiau, dažnai jaučiuosi stumiamas nuo kelio, spaudžiamas į kelkraštį“, – Alfa.lt paskaojo trečius metus sostinėje motoroleriu važinėjantis fotografas.

Aptarnavimas – kvieskite elektriką

Nors elektrinio velomobilio konstrukcija gan paprastas, anksčiau ar vėliau jam prireiks techninio aptarnavimo. Kūrėjų teigimu, daugumą darbų galės padaryti patys velomobilio savininkai. Jei problemų kels elektros įranga, jas išspręsti turėtų bet kuris elektrikas.

„Žinoma, mes taip pat sutvarkysime visus gedimus, dėl kurių į mus kreipsis klientai“, – tikino P. Kuodis.

„RJK Ecological Car“ kurto elektrinio velomobilio techniniai duomenys:

Greitis – leistinas oficialus 45 km/val.

Maksimalus išbandytas greitis – 90 km/val.

Svoris – su varikliu ir akumuliatoriais APIE 180 kg.

Įveikiamas atstumas – nuo 60 km iki 200 km (neminant).

Vietos – 2/3, 3 keleiviai arba 2 keleiviai ir bagažas.

Išmatavimai – ilgis 320 cm, plotis 135 cm, aukštis 107 cm.

Važiuoklė – aliuminio lydinys sutvirtintas anglies pluoštu.

Kėbulas – stiklo pluošto ir anglies pluošto, išklotas aliuminio plėvele šaltajam sezonui.

Pavaros – (mynimui) įmanomi įvairūs variantai, standartinė trijų ir šešių žvaigždžių kombinacija.

Stiklai – priekinis neorganinis, šoniniai neorganiniai.

Lempos – šviesos diodai (LED), ilgosios, trumposios, posūkio žibintai, gale – priešrūkinės.

Stabdžiai – hidrauliniai (priekis, galas).

Ratai – keturi, priekiniai varantieji, galiniai sukamieji, 26 arba 28 colių.

Variklis – 250-4000 W, 24-36-48 V.

Varantieji ratai – 1, 2 arba 4 WD (elektrinis variklis).

Akumuliatorius – sumontuotas priekyje, ličio jonų.

Priedai – garso aparatūra, šildymo įrenginys, dirbtinės odos salonas, akumuliatorių talpos, indikatorius, GPS, saulės baterija.

Pagal alfa.lt ir

© 2011, viršaitis. All rights reserved.

Palikite atsiliepimą

Jūs turite būti prisijungęs komentavimui.