0

Prasidėjo festivalis „Naujasis Baltijos šokis“

gegužės 2, 2012 Kultūra, Renginiai

Trečiadienį, gegužės 2 d., net trijose skirtingose sostinės erdvėse startuoja savaitę truksiantis tarptautinio šiuolaikinio šokio festivalio „Naujasis Baltijos šokis“ renginių maratonas. Renginio atidarymo dieną šokio mėgėjai plūs į Lietuvos Nacionalinį dramos teatrą (LNDT), Menų spaustuvės erdves, o vėlų vakarą po miestą pasivaikščioti išsirengusius vilniečius ir sostinės svečius stebins įspūdingas akrobatinis šokio pasirodymas ant Šiuolaikinio meno centro (ŠMC) sienos.

Festivalio "Naujasis Baltijos šokis" nuotr. / Spektaklis „Aline ne viena“

Kasmetinė šokio fiesta šįsyk prasidės staigmena: oficialų startą renginiui duoti turėjusios trupės „zero visibility corp.“ šokėjai patyrus sunkią traumą, LNDT didžiojoje salėje susirinkusi publika išvys kitos norvegų šiuolaikinio šokio žvaigždės choreografės Ingun Bjørnsgaard spektaklį „Omega ir elnias“. Norvegų dailininko Edvardo Muncho darbų įkvėptame spektaklyje kalbama apie sudėtingą šiuolaikinio žmogaus savivoką. Archetipiniame ir erotiškame Muncho pasaulyje Bjørnsgaard randa savo susidomėjimo amžina lyčių dvikova ir susvetimėjimo reiškiniais atspindį.

Pasibaigus gaivališka šiaurietiška energija pulsuojančiam Bjørnsgaard pasirodymui, veiksmas kelsis į Menų spaustuvę, kur mėgausis „Naujojo Baltijos šokio“ publikai puikiai pažįstamo danų choreografo Palle Granhøj spektaklyje „Aline ne viena“ skambančiais kubietiškais ritmais. Granhøjaus spektaklis – vienos iš choreografo vadovaujamos trupės šokėjų meninis portretas. Iš Kubos kilusi Aline Sanchez šiame spektaklyje tampa ir bendraautore, ir atlikėja, ir pagrindine heroje. „Aline ne viena“ – emocinga istorija apie merginą, kuri iš nuolat šokio ritmuose skendinčių Kubos gatvių persikėlė į santūrią, „nešokančią“ Daniją.

Pirmąją festivalio dieną vainikuos pačiame Vilniaus centre, ant ŠMC fasado, įvyksiantis akrobatinis prancūzų trupės „Compagnie Retouramont“ šiuolaikinio šokio pasirodymas. Įspūdingą vertikalaus šokio ir video meno spektaklį „Tas neaprėpiamas intymumas“ galės išvysti kiekvienas apie 22 val. išsirengęs vakariniam pasivaikščiojimui sostinės senamiesčiu.

Šiemetinis „Naujasis Baltijos šokis“ pristatys plačią edukacinę programą. Jau antradienį pirmajam susitikimui Menų spaustuvėje rinkosi antrus metus rengiamo kritinio rašymo apie šokį projekto „Šokis žodžiu – ne[w]kritika“ dalyviai ir paskaitas bei kūrybines dirbtuves jiems vesiančios profesionalios šokio kritikės. Pernai didelio pasisekimo sulaukusio projekto organizatorės šįmet iš daugelio paraiškų atrinko 10 projekto dalyvių, visą savaitę lankysiančių festivalio renginius ir publikuosiančių savo kritinius pastebėjimus apie Lietuvos ir užsienio šokio meną.

„Naujojo Baltijos šokio“ rengėjai šįmet suks ir kiek netikėtais maršrutais: viso festivalio metu prekybos centro „Europa“ erdvėse bus rodomas Berlyno šokio agentūros filmas „Berlin gogos“, kuriame šokis pristatomas kaip prekė. O sekmadienį, gegužės 6 d., „Europoje“ tris kartus bus parodytas Klaipėdos menininkų grupės „Žuvies akis“ spektaklis „Ir viskas klojos kuo puikiausiai“, o ramiai prekybos centre leidžiančius laiką vilniečius stebins garsios vokiečių šiuolaikinio šokio kompanijos „Silke Z./resistdance“ viešos improvizacijos.

Gegužės 5-6 d. Menų spaustuvėje nemokamai bus parodyti net penki šiuolaikinio šokio filmų ir spektaklių įrašai iš Goethe’s instituto archyvų. Pasaulinio garso vokiečių šokio menininkų Oskaro Schlemmerio, Mary Wigman, Pinos Bausch ir Sashos Waltz kūrinius pristatys ir išsamiau apie šokio filmo žanrą papasakos Vokietijoje studijuojanti šokio kritikė Ingrida Gerbutavičiūtė. O gegužės 8 d. vokiečių šiuolaikinio šokio ir scenos menų institucine ir finansavimo patirtimi pasidalins patyrusi vadybininkė Mechtild Tellmann (Kelnas) ir kompozitorius Ralf R. Ollertz (Berlynas).

Menų spaustuvės Infotekoje visą mėnesį (iki pat gegužės 31 d.) bus rodomi vienos garsiausių Vokietijos šiuolaikinio šokio trupių „The Forsythe Company“ skaitmeninių šokio tyrimų projektai „Improvizacinės technologijos“ ir „Sinchroniniai objektai“, leisiantys metodologiškai pažvelgti į pasaulinio garso choreografo iš Williamo Forsythe’o choreografinės kompozicijos organizacijos sistemas ir kūrėjo metodą, pagrįstą geometrinių figūrų panaudojimu siekiant padėti šokėjams tobulinti jų pačių improvizacinius įgūdžius. Trečiadienio vakarą Menų spaustuvės Kišeninėje salėje W.Forsythe‘o kūrybos principus ir subtilybes pristatys vienas žinomiausių jo šokėjų Christopher Roman.

Visi edukaciniai „Naujojo Baltijos šokio“ renginiai – nemokami.
Daugiau informacijos: www.dance.lt, 15min.lt

© 2012, viršaitis. All rights reserved.

Palikite atsiliepimą

Jūs turite būti prisijungęs komentavimui.